STEM - Středisko empirických výzkumů. Sabinova 3, 130 02 Praha 3.
ČR 18+
Face-to-face standardizované rozhovory. Kvótní výběr dle pohlaví, vzdělání, věku, kraje a velikosti obce.
Materiály ke stažení
Odkazy
Související texty
-
Popis
Šetření bylo dílčím úkolem interdisciplinárního projektu „Rozvoj české společnosti v Evropské unii: výzvy a rizika“ (2005-2010, prodlouženo do 2011) s názvem „Aktéři, rizika a důvěra ve společnosti“. Dílčí projekt byl zaštiťován Filozofickou fakultou Univerzity Karlovy, konkrétně Katedrou sociologie a Katedrou etnologie. Šetření bylo dílčím úkolem interdisciplinárního projektu „Rozvoj české společnosti v Evropské unii: výzvy a rizika“ (2005-2010, prodlouženo do 2011) s názvem „Aktéři, rizika a důvěra ve společnosti“. Dílčí projekt byl zaštiťován Filozofickou fakultou Univerzity Karlovy, konkrétně Katedrou sociologie a Katedrou etnologie.
Předmětem projektu byl výzkum bezpečnostních a podnikatelských rizik a důvěry, organizačního chování a kulturní diverzity na podkladě teorií rizikové společnosti a modernizace, a to v souvislosti se vstupem ČR do EU a s reakcí české společnosti na tuto skutečnost.
Cílem výzkumu bylo vytvoření relativně komplexního pohledu na rizika společenského vývoje v první dekádě nového století, kdy se důležitými staly otázky začleňování občanů do nových soustav sociálních vztahů na úrovni nadnárodní i regionální. Jelikož nelze odhlížet od kvality paralelně probíhajících socializačních a hodnototvorných procesů (fungování rodiny, školství, rodiny, institucí), zahrnuje výzkum také otázky související s "mikroklimatem" (interpersonální vztahy, pracoviště, podnik) i s komunitou.
Více informací na: http://www.fsv.cuni.cz/FSVTEMP-420.html
Specifický popis datového souboru II - kde jsou informace relevantní z hlediska digitální gramotnosti (které otázky nebo úseky dat)
Ot 38 – frekvence užívání Internetu, uživatel I/O, kulturní kapitál
Ot 39 – sebehodnocení digitální gramotnosti
a) obecné hodnocení
b) informační digitální dovednosti formální
c) informační digitální dovednosti formální
d) centralita Internetu v životě respondenta – work
e) centralita Internetu v životě respondenta – každodennost/volný čas
f) informační digitální dovednosti operační – bezpečnost
g) centralita Internetu v životě respondenta – motivační složka (subjektivní relevance)
h) inovativnost
i) informační digitální dovednosti substanciální
j) centralita Internetu v životě respondenta – sebeexprese, identita, online aktivita
ot 40 – zkušenost s užíváním Internetu
ot 41 – dimenze digitálních dovedností – subjektivní dostatečnostot
ot 42 – hodnocení dopadu internetu na vlastní sociální pozici
ot 43 – online engagement